מקרה לדוגמה: מודיעין עסקי על מתחרה בשוק
רקע: לקוח בתחום מוצרי הצריכה פנה אלינו בעקבות חשש מהתנהלות מתחרה חדש שהשיק מוצר דומה לשלו. הלקוח רצה להבין את האסטרטגיה של המתחרה ואת מצב השוק.
שלב 1: הגדרת מטרות
קבענו מטרות ברורות לחקירה: להבין את פרטי המוצר של המתחרה, אסטרטגיות השיווק שלו, ושיטות הפצה, כמו גם את מחירי המוצר.
שלב 2: איסוף מידע
אסיפת מידע ממקורות פתוחים, כולל אתרי אינטרנט, פרסומות, רשתות חברתיות וסקירות לקוחות. בנוסף, ביצענו שיחות עם ספקים ולקוחות בתחום כדי להבין את התפיסה בשוק.
שלב 3: ניתוח המידע
ניתחנו את המידע שנאסף, כולל השוואת מחירים, הבנת היתרונות והחסרונות של המוצר של המתחרה לעומת המוצר של הלקוח. גילינו שהמתחרה מציע מחיר נמוך יותר ובעל אסטרטגיה שיווקית אינטרנטית אגרסיבית.
שלב 4: הכנת דוח סופי
הפקנו דוח מפורט שהציג את כל הממצאים, כולל ניתוח SWOT על המתחרה (חוזקות, חולשות, הזדמנויות ואיומים), המלצות להיערכות מול המתחרה ושיפוט על האסטרטגיות שכדאי ליישם.
תוצאה: הלקוח השתמש במידע הזה כדי להתאים את האסטרטגיה השיווקית שלו ולשפר את ההצעה שלו בשוק, מה שהביא לעלייה במכירות.
בואו נדבר עוד היום ותתחילו ליהנות מיתרון עסקי על המתחרים שלכם באופן מיידי.




